Asiguram de peste 25 de ani confortul termic al clientilor nostri

Ai intrebari ? Avem raspunsuri !

Aici am răspuns la întrebările frecvente adresate de consumatorii care au deja instalat un produs NIBE.

Aceste întrebări și răspunsuri au caracter general și sunt valabile pentru majoritatea modelelor și instalațiilor. În funcție de modul în care sunt proiectate instalatiile, pot apărea diferențe de funcționare.

Este frig in casa, ce trebuie sa fac ?

Sugestii de acțiune / de control:

  • Verificați dacă termostatele sunt deschise, astfel încât să existe debit în sistemul de încălzire
  • Verificați modul de operare, astfel încât siguranța electrică să nu fie blocată
  • Citiți mai multe despre curba de încălzire și cum puteți seta temperatura casei
  • Verificați presiunea cazanului
  • Verificați dacă sistemul este ventilat, conform instrucțiunilor din manual
  • Reporniți produsul
  • Dacă niciuna dintre operațiile de mai sus nu vă ajută, contactați cel mai apropiat centru de service
Cum pot sa cresc sau scad temperatura din casa ?

Verificați mai întâi dacă toate termostatele sunt setate în modul de confort dorit. Obținerea unei temperaturi interioare corecte necesită setarea corespunzătoare a sistemului. Verificați totodată dacă setarea curbei de încălzire este corectă, dacă temperatura exterioară, presiunea cazanului și termostatele sunt indicate și setate corect. Temperatura internă este influențată de toți acești factori.

Modificarea temperaturii camerei diferă, în funcție de model.

Mai jos sunt câteva dintre modelele noastre obișnuite. Pentru alte modele, consultați manualul produsului NIBE.

  • Accesați meniul 1.1 Temperatura
  • Pe panoul de comandă, modificați valoarea. Confirmați valoarea selectată apăsând butonul OK
  • Ieșiți din meniu utilizând butonul Înapoi
  • Cu senzorul de cameră activat, setați temperatura dorită în casă
  • Fără senzorul de cameră activat, panta crește sau scade pentru a ridica sau a coborî temperatura camerei.
  • Numărul de pași depinde de sistemul de încălzire al casei.
  • Pentru a crește temperatura, rotiți butonul spre dreapta (+) și spre stânga (-) pentru a reduce temperatura. O linie corespunde aproximativ unui grad.

Notă! Este necesar să așteptați aproximativ 1-2 zile între modificările pe care le efectuați, deoarece este nevoie de timp pentru ca temperatura din locuință să se stabilizeze.

Unde pot gasi seria si modelul produsului meu ?

Este important să utilizați numărul de serie atunci când contactați NIBE. Numărul de serie este compus din 14 cifre și este adesea precedat de literele S / N. Poziția plăcuței de identificare diferă, în funcție de model și este menționată în lista de componente din manualul produsului respectiv.

Iata localizarea placuțelor de identificare pentru cele mai comune modele.

Pentru  modelele F1126, F1145, F1155, F1226, F1245, F1255,

  • plăcuța de identificare a seriei este situată în partea din dreapta jos a ușii din față, dar poate fi citită și în meniul de informații 3.1, pe ultima pagină.

Pentru modelele Fighter 1115, 1125, 1130, 1135 și 1150,

  • plăcuța cu numele / numărul de serie are numărul 95 în lista de componente și se află în partea din mijloc a marginii de sus, între conexiunile țevilor.

Pentru modelele Fighter 1215, 1225, 1230, 1235 și 1250,

  • plăcuța cu numărul de serie se află la baza pompei de căldură, în partea din dreapta-față, dar și în partea din spate a pompei.

Pentru modelele  NIBE AMS 10-8 și AMS 10-12 (unități externe NIBE SPLIT), numărul de serie se află în partea din dreapta față a pompei de căldură.

Pompele Aer / aer

Unitatea internă:
Numărul de serie se află în partea stângă față, la baza unității.

Unitatea externă:
Numărul de serie se află în partea dreaptă față a pompei.

Vreau ca apa calda sa fie mai fierbinte!

Caracteristicile “Extra Hot Water”, “Temporary Luxury” sau “Temporary Elevation” sunt disponibile la majoritatea modelelor noastre.

Creșterea temperaturii apei calde presupune costuri de operare mai mari, deoarece creșterea temperaturii presupune un consum mai mare.

Cu ajutorul funcției „apa fierbinte extra“, instalația va produce apă caldă la o temperatură mai ridicată și într-o cantitate mai mare. În funcție de model, funcția va fi activă pentru o perioadă de timp fixă ​​sau variabilă. Citiți mai multe în manualul dvs. NIBE.

  • Selectați “Apă caldă”, apoi apăsați OK
  • Accesați meniul 2.1 “Lux temporar”
  • Selectați perioada de timp dorită și confirmați cu OK
  • Acum, modul de lux temporar va fi afișat în pictogramă
  • După expirarea timpului, producția de apă caldă revine la modul setat în meniul 2.2
  • Reveniți la meniul principal utilizând butonul Înapoi
Pompa trebuie verificata anual ?

NIBE nu prevede o verificare anuală. Dar nu greșiți dacă faceți o verificare a instalației.  De obicei, este suficient să verificați filtrele și, dacă este necesar, să aerisiți instalația. Insă dacă bănuiți că instalația dvs. nu funcționează corect, contactați instalatorul sau personalul unui centru de service  autorizat.

Am nevoie de serviciu de mentenanta ?

Nu, de obicei, nu este necesar un serviciu dedicat, dar vă recomandăm o verificare a instalației o data la 2-3 ani. Apoi, faceți o revizie a pompei de căldură pentru a vă asigura de buna funcționare a acesteia.

Am apa calda, dar caldura nu mai ajunge in casa.

Sugestii de acțiune / de control:

  • Verificați setările de producție a apei calde. Vă recomandăm să utilizați setările din fabrică ce corespund majorității nevoilor utilizatorilor.
  • Verificați setarea pentru vana de amestec
  • Verificați dacă produsul este ventilat conform instrucțiunilor din manual
  • Reporniți produsul
  • Dacă niciuna dintre masurile de mai sus nu vă ajută, contactați personalul de service
De ce temperatura exterioara este afisata gresit ?

Verificați dacă abaterile de temperatură nu se datorează unor influențe exterioare, cum ar fi expunerea la soare sau ventilația. Senzorul de temperatură exterioară trebuie să fie amplasat la nord sau la nord-vest. Unele diferențe de temperatură sunt acceptabile dar în cazul unor diferențe mari, trebuie contactat un reprezentant de service autorizat.

Presiunea în instalație variază / nu este constantă. Este normal ?

Presiunea în pompă se modifică odată cu temperatura, creșterea temperaturii determină creșterea presiunii, iar scăderea temperaturii determină scăderea presiunii. Puteți spune că presiunea și temperatura merg mână în mână. O anumită modificare este normală. Dacă presiunea scade constant, poate însemna ca există aer în instalație. Dacă presiunea scade în ciuda aerisirii instalației, este posibil să existe scurgeri. În acest caz, trebuie să contactați instalatorul sau reprezentantul de service autorizat.

(De ce) Este important să am un drenaj bun al condensului ?

În funcție de umiditate, se poate forma o cantitate mai mica sau mai mare apă de condensare, care, în condiții de temperaturi exterioare scăzute, poate determina formarea de gheață sub pompa de căldură. O cantitate mare de gheață sub pompa de căldură poate provoca daune care nu sunt acoperite de garanție. Prin urmare, este foarte important să asigurați o scurgere bună a condensului de la pompa de căldură.

Pentru modelele NIBE Fighter 2040 / AMS, accesoriul KVT 11 (Rezervor de apă condens) este disponibil pentru asigurarea scurgerii corespunzătoare a apei de condens. NIBE F2120 sunt prevăzute cu un jgheab de condens și poate fi suplimentat cu accesoriul  SQRT 10  (conductă de apă de condensare).

Ce este backup-ul electric ?

Atunci când compresorul nu reușește să asigure integral cerința de energie, trebuie utilizată o anumită formă de suplimentare. În majoritatea cazurilor, aceasta este o rezistență electrică internă, utilizată pentru încălzire.

De ce se foloseste backup-ul electric in detrimentul unui compresor mai mare ?

Dimensionarea corectă a puterii pompei de căldură asigură o cât mai bună eficiență a acesteia, chiar dacă nu acoperă necesarul întregii case în perioadele din an cu cele mai scăzute temperaturi. Atunci când, pe lângă pompa de căldură este utilizat și backup-ul electric, compresorul poate să pornească de mai multe ori într-un an, ceea ce scurtează durata de viață a acestuia.

De cate ori porneste compresorul intr-un an ?

În mod normal, 4000-16000 de porniri pe an. Numărul de porniri ale compresorului depinde în principal de numărul de ore de funcționare, dar există și alți parametri care pot afecta numărul de porniri.  Numărul de porniri ale compresorului și orele de funcționare variază în funcție de instalație și de cum este dimensionată aceasta.

Ce este cresterea periodica ?

Creșterea periodică înseamnă că compresorul, împreună cu backup-ul electric, ridică temperatura încălzitorului de apă. Acest lucru se face pentru a preveni dezvoltarea de bacterii. În funcție de model, puteți stabili cât de des ar trebui să se facă acest lucru. Setarea din fabrică este o dată la 14 zile.

Ce este curba de caldura ?

Curba de încălzire are rolul de a asigura o temperatură interioară uniformă, indiferent de temperatura exterioară și, ca urmare, o funcționare eficientă din punct de vedere energetic. Se bazează pe curba de incalzire a pompei de căldură care determină temperatura apei către sistemul de încălzire (temperatura pe tur) și, prin urmare, temperatura interioară. Aici puteți alege curba de căldură și, de asemenea, puteți citi modul în care se schimbă temperatura pe tur, la temperaturi exterioare diferite.

Apare o alarmă despre filtrul pompei de caldura ?

Sugestii de acțiune / de control:

  • Alarma este o atenționare de curățare sau înlocuire a filtrelor din pompa de căldură. În acest sens, consultați Manualul.
  • Dacă măsurile de mai sus nu rezolvă situația, contactați instalatorul autorizat.
Exista o alarma de tip HP, ce sa fac ?

O alarmă HP apare atunci când compresorul nu oprește căldura pe care o produce, de obicei din cauza debitului scazut sau a lipsei debitului în pompa de caldură sau în instalație.

Sugestii de acțiune / de control:

  • Asigurați-vă că termostatele de pe radiatoare / încalzirea în pardoseală sunt deschise
  • Asigurați-vă că sistemul dumneavoastră de încălzire este aerisit corespunzător
  • Verificați dacă este selectată curba corectă de încălzire
  • Verificați funcționarea pompei de circulație
  • Verificați dacă temperatura de oprire a apei calde nu este prea mare
  • Filtrul de murdărie activat pe sistemul de încălzire poate fi o posibilă cauză a defecțiunii și trebuie verificat de un instalator calificat
  • Dacă măsurile de mai sus nu rezolvă situația, contactați instalatorul autorizat.
Am o alarma de LP, ce sa fac ?

O alarmă LP apare de obicei din cauza circulației necorespunzătoare a agentului termic din instalatie, a cantității insuficiente de solutie antiinghet sau a debitului de ventilatie scăzut.

Sugestii de acțiune / de control:

  • Verificați vasul de nivel / vasul de presiune. Dacă este instalat un vas de nivel, acesta trebuie umplut la aproximativ 2/3 din volumul sau, iar pentru vasul de presiune se recomandă ca presiunea să nu fie mai mică de 0,5 bari.
  • Verificați dacă pompa de soluție antiinghet funcționează

Dacă măsurile de mai sus nu rezolvă situația, contactați instalatorul autorizat

Am o alarmă MS, ce să fac ?

O alarmă MS apare datorită refacerii protecției compresorului.

Sugestii de acțiune / de control:

  • Verificați siguranțele principale și de grup ale proprietății

Dacă măsura de mai sus nu rezolvă situația, contactați instalatorul autorizat.

Cum trec în modul de rezervă pompa de căldură ?

Modul de rezervă este setat cu ajutorul unui comutator care diferă, în funcție de model. Vă recomandăm să citiți ce înseamnă modul de rezervă, înainte de a face modificarea.

Nu uitați că reveniți la modul normal, în caz contrar, controlul asupra pompei de căldură nu mai funcționează, ceea ce poate duce la creșterea costurilor. Dacă derivația este reglată la o temperatura prea ridicată și dacă aveți o instalație interioară cu încălzire în pardoseală, aceasta se poate deteriora.

Iată câteva exemple:

Dacă aveți un produs NIBE care are un astfel de comutator, trageți comutatorul în poziția Rezervă, în dreptul simbolului “semnul exclamarii într-un triunghi”, conform imaginii.

Dacă aveți un produs NIBE cu întrerupător de alimentare, rotiți sau apăsați acest întrerupător,  pentru ieșirea din modul Rezervă, conform imaginii.

La unele produse, derivația trebuie deschisă manual, pentru alimentarea cu agent termic a radiatoarelor / a încălzirii în pardoseală. La acest model rotiți butonul spre stânga, pe poziția indicatorului “mână”. Astfel, se poate schimba manual pozitia derivației. Când brațul este reglat la 10 (puncte mai mari), in instalația de încălzire este furnizat mai mult agent termic. Dacă aveți încălzire în pardoseală, aceasta se poate deteriora la temperatri ridicate. Începeți prin a închide al doilea punct (în jur de 25%).

Ce înseamnă de fapt modul de rezerva ?

Modul de rezerva este un mod de funcționare temporar, utilizat în timpul întreruperilor de funcționare și al service-ului, atunci când, din anumite motive,  adăugarea adiționalului nu poate fi activată. În modul de rezervă, numai pompa de circulație și părți din alimentarea siguranței funcționează, ceea ce înseamnă un cost de operare mai ridicat. Când modul de rezervă este activat, afișajul este oprit.

În funcție de modelul pompei de căldură, producția de apă caldă poate fi blocată în modul de rezervă. La modelele cu lampă de stare, aceasta se luminează în galben atunci când echipamentul este în modul de rezervă.

De ce primesc alarma 900 dupa ce actualizez software pompa mea ?

Alarmă 900 înseamnă că nicio țară nu este selectată în meniul 5.12. Apăsați butonul OK când textul de alarmă apare pe ecran și veți accesa automat meniul Country Selection. Selectați țara curentă și apăsați butonul OK, apoi apăsați butonul Inapoi pentru a ieși din meniu. Alarma 900 este acum resetată.

De ce s-a oprit pompa mea de caldura la ora 00:01 ?

Acțiune:

  • Schimbați ceasul la data curentă conform instrucțiunilor din ghidul utilizatorului
  • Pentru a evita această situație anul viitor, trebuie actualizat soft-ul în pompa de căldură.
Cât de multă apă de condens este normală ?

O cantitate normală de apă condensată trebuie să se situeze între 50 și 100 de litri pe zi, în funcție de modelul pompei de căldură, de modul de funcționare și de umiditate.

Ce se întâmplă cu panourile solare când se întrerupe energia electrică ?

Invertorul este prevăzut cu o funcție integrată de siguranță care permite producerea de energie electrică online, atât intern cât și extern.

Ce inseamna mesajul "tensiune retea prea ridicata" ?

Nu există nimic în neregulă cu instalația. Dacă pe afișaj apare mesajul „tensiune rețea prea mare“ sau „pană curent“, înseamnă că invertorul a ajuns la tensiunea maxima de 255,3V (conform normativului EN 50438) și se oprește. Invertorul va reporni atunci când tensiunea va scădea la aproximativ 235-240V.

Trebuie să curăț panourile solare ?

Nu curățați panourile solare deoarece există riscul de spargere a sticlei. Lăsați ploaia, zapada și vântul să efectueze curățarea naturală a panourilor.

Cauta in documentatia noastra

Pompe Aer-Apa NIBE

Pompe de caldura Aer Apa

Pompe Sol-Apa NIBE

Pompe de caldura geotermale

Accesorii NIBE

Panouri solare fotovoltaice

Ventiloconvectoare

ventiloconvectoare sabiana

Aeroterme

Incalzire prin pardoseala

incalzire prin pardoseala henco floor

Contacteaza echipa noastra de suport clienti

Programul nostru de suport este in intervalul 08:00-17:00 de luni pana vineri. Daca ne contactati in afara acestor ore, va vom contacta in urmatoarea zi de lucru.

Contacteaza-ne prin cererea de suport, se va crea un ticket automat si veti primi confirmare cu problema dumneavoastra.


Numele tau *

Email *

Telefon *

Judetul: *

Descriere:

Ai o poza ? uneori valoreaza cat 1000 de cuvinte (numai jpg/doc/pdf max 4MB)


Daca nu primiti o confirmare pe email in urma completarii acestui formular, va rugam sa ne contactati la telefonul 0233.206206 sau pe email office@trust-expert.ro

TRUST Euro Therm va garanteaza confidentialitatea! Informatiile furnizate de dumneavoastra nu vor fi trimise sau vandute altor entitati in scopuri de reclama, marketing si publicitate. Cititi mai multe despre politica noastra de confidentialitate aici