Select Page
Esti aici:

Alarma cod 229 poate apare daca sunt probleme atat cu alimentarea electrica (se intrerupe alimentarea cu energie electrica a compresorului la putin timp de la pornire) cat si cu instalatia de incalzire.

Verificati reteaua electrica si eliminati problemele existente in retea  (contacte imperfecte, sigurante subdimensionate etc)

Resetarea avariei se face din meniul de avarie (fie de pe SMO, fie din aplicatia NibeUplink), nu prin opriri si porniri din comutatorul de pe echipament.

La instalatia de incalzire verificati urmatoarele:

  • robineti inchisi pe circuitul de incalzire
  • filtrul de impuritati colmatat
  • aer in instalatie (au fost interventii in instalatie)
  • pompa de circulatie agent termic defecta sau blocata
  • robinetii termostatici de pe calorifere inchisi
  • electroventilele de pe circuitele de pardoseala inchise

Verificati instalatia de incalzire pentru eliminarea cauzelor de mai sus, eventual solicitati ajutorul instalatorului daca nu reusiti sa le verificati pe toate.

  •     Puneti robinetii termostatici de pe calorifere pe maxim si verificati sa nu fie blocati (tija de actionare a ventilului se deplaseaza la deschiderea capului termostatic).
  •     Verificati sa nu fie aer in instalatie ( se aud “clipoceli ” in instalatie in timpul functionarii)
  •     Verificati sa se incalzeasca radiatoarele din instalatie atunci cand functioneaza sistemul pe incalzire.
  •     Deschideti toate traseele de incalzire la maxim si, eventual porniti toate pompele de circulatie de pe incalzire daca sunt controlate manual sau cu termostate de ambianta.
  •     Mariti intervalul de pornire a compresorului prin cresterea DM (grade-minut) in meniul 4.9.3 My system/ Advanced/ degree minute setting de la 60 DM la 100DM
  •     Pornirile si opririle dese ale compresorului afecteaza circuitul frigorific si reduc durata de viata a echipamentului.
Articol anterior Am o alarma 220 la pompa de caldura NIBE
Urmatorul articol Am o alarma 301 la pompa de caldura NIBE